ukraine.jpg

Ukrainedag var en succes

Knapt 2000 ukrainske børn og unge fandt smilet frem på Bakken.

På en tragisk baggrund åbnede Bakken torsdag op for ukrainske børn og unge med familier, hvor glæde, smil satte minder fra en forfærdigelig tid på pause. Bakken selv blev lidt overrasket over hvor mange der havde fundet vej til Bakken.

Ole Andersen, adm. direktør på Bakken:

Vi havde åbnet så alle ukrainske børn og unge med familier kunne komme forbi Bakken og få et turbånd på, opleve vores forlystelser og generelt få en sjov dag på Bakken. Der kom knapt 2000 – vi havde måske regnet med 1/3 af det. Derfor er vi ekstra glade for at så mange fandt vej, som vi kunne give en god oplevelse.

Fra om eftermiddagen, hvor Bakken åbnede, var der allerede god trafik, og en masse gæster, som ikke lige talte dansk. Men havde man ventet forvirring og kaos, så var det fuldstændigt omvendt:

Ole Andersen fortsætter:

Vores medarbejdere var meget imponerede over hvor roligt og forberedte ukrainerne var. De var stille og rolige, og utroligt taknemmelige og glade over de fik et afbræk fra en tid, hvor alt i deres liv vendes om. Vores virksomheder på Bakken havde samme oplevelse – de var bare glade, og det var jo det der var formålet, så vi er rigtig godt tilfredse med hele afviklingen, og vigtigst af alt – at ukrainerne havde en god oplevelse.

Bakken, der nu kigger ind i sommeren og højsæsonen, har altid løbende forskellige særarrangementer, også selvom der selvfølgelig er normalt gang i parken.

Ole Andersen afslutter:

Vores Ukraine-dag var speciel, men det var mere fordi der var en ubekendt med det var flygtninge med måske traumer, der talte et andet sprog, men vi har i sæsonen for det første vores egne projekter i Kampen mod ensomhed for børn og unge, men vi har f.eks. også en hel dag for Familier med Kræftramte børn. Vi kan desværre ikke hjælpe alle, men når vi gør det – gør vi det 100%.

Bakken starter fredag d. 3 juni blandt Comedy på Bakken, som faktisk er en del af Bakkens store projekt i Kampen mod Ensomhed for børn og unge – det løber hver weekend i hele juni. Se mere om Bakkens projekter her: https://www.bakken.dk/om-os/ensomhed/

03. juni 2022

Succes, kampen mod ensomhed, Ukraine