Ole Andersen (tv) og Michael Idemo på toppen af Rutschebanen.jpg

Dyrehavsbakken ansætter ny administrerende direktør

Fra 1. februar er Ole Andersen (tv) ny administrerende direktør på Dyrehavsbakken. Bestyrelsesformand Michael Idemo (th) glæder sig til samarbejdet.

Det bliver fremover 59-årige Ole Andersen, tidligere direktør for Danhostel, der kommer til at sidde i direktørstolen som ny administrerende direktør for Dyrehavsbakken i Klampenborg.

Mandag 1. februar havde Bakkens nye direktør sin første arbejdsdag. Manden i direktørstolen bliver fremover Ole Andersen, som starter 2021 med at tiltræde stillingen som ny administrerende direktør for Dyrehavsbakken.

Ole Andersen har senest været direktør for Danhostel og før det mangeårig Salgs- og Marketingdirektør i Wonderful Copenhagen.

Det er drømmejobbet

De nye arbejdsopgaver kommer fremover til at foregå i verdens ældste forlystelsespark, som den nye direktør glæder sig til at tage hul på.

”Arbejdet som direktør i verdens ældste forlystelsespark i de smukkeste omgivelser ser jeg et kæmpe potentiale i, og jeg har store ambitioner for udviklingen fremover. Det er uden tvivl drømmejobbet,” siger Ole Andersen, der ser frem til årets sommersæson.

”Jeg glæder mig til at komme i gang sammen med alle Bakkens interessenter og sammen skabe en fælles rejse, der hele tiden skal gøre Bakken attraktiv for et større publikum – og så er der jo noget om snakken, det er sjovest på Bakken,” siger Ole Andersen med et smil.

Et stærkt match til Bakken

Valget af Ole Andersen som ny direktør for Dyrehavsbakken kom helt naturligt, siger bestyrelsesformand på Dyrehavsbakken, Michael Idemo.

”Bestyrelsen er utrolig glad for, at Ole Andersen har takket ja til rollen som Bakkens direktør. Oles erhvervserfaring går utrolig godt i spænd med, hvad han blandt andet kommer til at beskæftige sig med i stillingen som administrerende direktør på Bakken. Med hans baggrund er han et stærkt match til Bakkens strategi om at blive Danmarks sjoveste forlystelsespark med høj kundeservice og maksimeret fun-time,” siger bestyrelsesformand, Michael Idemo.

Både Ole Andersen og Michael Idemo ser positivt på fremtiden for Bakken og glæder sig til at kunne præsentere hele to nye forlystelser til sommersæsonen, som bliver en del af de 30 andre forlystelser i parken. Bakken håber, grundet Covid-19 situationen, at kunne slå portene op som planlagt til årets sæson den 26. marts.

For yderligere information, kontakt:

Ole Andersen, administrerende direktør, telefon +45 2179 6400

Michael Idemo, bestyrelsesformand, +45 2783 8000

2. februar 2021

Ole Andersen, administrerende direktør, telefon +45 2179 6400
Michael Idemo, bestyrelsesformand, +45 2783 8000

Ole Andersen glæder sig til at tage hul på sin første sæson som direktør for verdens ældste forlystelsespark..jpg

Om Ole Andersen

• Tidl. direktør i Danhostel og Salgs- og Marketingdirektør i Wonderful Copenhagen
  • Uddannet Cand. Merc. på Copenhagen Business School og lederuddannelser på INSEAD
  • Gift med Annette og har børnene Sofus og Ida
  • Interesser: tennis, kajak, løb, ski og musik

Bakken Stemning Kuloerte Lamper Lyskaede

Om Bakken

Dyrehavsbakken er verdens ældste eksisterende forlystelsespark. Bakken ligger i Dyrehaven ved Klampenborg godt 10 kilometer nord for København. Dyrehavsbakken tiltrækker hvert år sommerglade gæster fra nær og fjern. I dag er Bakken den anden mest besøgte attraktion i Danmark, hvor der årligt er 2,2 millioner gæster i løbet af sommersæsonen samt i efterår- og juleperioden. I parken er der 32 kørende forlystelser og en friluftsscene til musikalsk underholdning. Bakken er desuden hjemsted for Cirkusrevyen, der begyndte helt tilbage i 1935.