_MG_0275.jpg

Bakken sætter turbo på innovationen …

Øllehatten er for ølentusiasten eller den sjove firmaudflugt

Bakken sætter turbo på innovationen …

Bakken er verdens ældste forlystelsespark. Den åbnede under 100 år efter Columbus ramte Bahamas i 1492. Det at Bakken i dag eksisterer endnu og er fulgt med udviklingen, er at brandet er stærkt og at parken konstant er i fornyelse og tænker nye veje. Bakken er igen i en periode hvor innovation, digitalisering og bæredygtighed er kraftigt i udvikling. Adm. Direktør Ole Andersen:

”Lad os være ærlige og sige at Bakken måske ikke har været frontrunner på den digitale udvikling i en del år, fordi der simpelthen ikke har været et behov, men det er der nu. Tiltrækning af nye målgrupper og generel nytænkning på ryggen af Bakkens dna, er en nødvendighed og en udfordring der kræver lidt specielle løsninger og tilpasning, men hvor vores gæster – gamle og nye – også kan mærke forandringen”.

Bakken har det sidste halve års tid introduceret de normale klassiske tiltag som ny app, digitalisering af informationsstruktur og optimering af webshop, men det er produkterne – som det altid er på Bakken – der leverer det anderledes og sjove på. Bakken lancerer nu bl.a. Øllehatten:

Ulrik Nissen, Kommerciel chef på Bakken:
”Øllehatten er et godt eksempel på hvad innovation er på Bakken. Vi er og skal være sjovere, men hvor det også giver mening for gæsten. Det er en anden måde for Bakken at introducere en digitalisering af vores food & beverage område, hvor folk skal tænke; Selvfølgelig, det er jo Bakken! Men med Øllehatten har vi også lavet et produkt der signer lige ned i erhverv og grupper, en anden stor satsning på Bakken. Pointen her er jo at Bakken bare et federe og sjovere sted at holde en firmafest – her er Øllehatten et fantastisk tillægsprodukt.”

Bakken bruger 2022 som et test-år af mange forskellige produkter og events, som egentlig skulle være sat i gang i 2021, men der kom lidt i vejen med en pandemi, og der kommer meget mere.

Ulrik Nissen fortsætter:
”Kald det nudging eller ej, rammen er at gøre det sjovere og mere logisk for vores gæster, men også med kvalitet. Hvorfor ikke lave merchandise der har kvalitet der gemmes og samtidig har en historie af fortælle – det gør Øllehatten, som man endda kan personalisere, og så er den lavet i samarbejde med Hummel, som vi er glade for, leger med på ideerne. Der er mere på vej, som man kan glæde sig til”.

Bakken kan mærke – både fra private og virksomheder – at det Bakken tilbyder, specielt er efterspurgt.

”Det er nok en kombination af fri luft, masser af sjov og atmosfære hvor der er højt til loftet, der gør at det vælter ind med bestillinger på selskaber, firmafester, happenings, konferencer og meget mere i professionelle rammer. Den del har ikke ændret sig meget siden 1583 – hvor Bakken har været leverandør af sjove oplevelser med et glimt i øjet”, slutter Ole Andersen.

28. april 2022

Nyt tiltag, Innovation, Produkt