Acquire
Bakken Aabning Niels Olsen Rutschebanen

Niels Olsen åbnede Bakken

Velkommen til sæson 437!

Niels Olsen, Bakkens direktør, julemanden og et helt orkester tager årets første tur i Rutschebanen fra 1932.

Fredag eftermiddag slog Bakken Dronningeporten op til forlystelsesparkens 437. sæson og fik til åbningen assistance fra skuespiller Niels Olsen, der i efteråret og frem til jul indtager Cirkusrevyens telt i selskab med Ørkenens Sønner. Dagen startede med sne, men verdens ældste forlystelsespark lod sig ikke kue af vejret og leverede en eftermiddag fyldt med solrigt forår, fantastisk stemning og sus i maven.

”Vi er her for at skabe glæde, for at begejstre og for at levere gode oplevelser. Derfor er det en kæmpe glæde, at vi nu har mulighed for også at have åbent i skolernes efterårsferie og i juleperioden. Vi debuterede med sæsonudvidelserne sidste år med stor succes, og vi gentager succesen i år. Derfor er det også med stor fornøjelse og glæde, at vi fra 31. oktober får besøg af Ørkenens Sønner i Cirkusrevyens telt, hvor de skal optræde med den helt nye forestilling En fez i en hornlygte."

Sådan åbnede administrerende direktør Nils-Erik Winther sin tale, da han med hjælp fra skuespiller og søn af ørkenen Niels Olsen officielt åbnede Bakken.

Niels Olsen: Hamrende god idé med jul på Bakken

”Det var for alvor, da jeg kom med i Cirkusrevyen for første gang i 1996, at jeg lærte Bakken at kende, selvom jeg har boet i Skovshoved og er kommet på Bakken med min datter. Når man er med i revyen og kommer herude dagligt mærker man, at Bakken er det mest folkelige sted - og folkeligt på den fede måde. Derfor var det også en hamrende god idé at begynde at holde åbent herude i efteråret og i julen, og vi glæder os helt vildt i Ørkenens Sønner til at indtage teltet op mod jul - der er noget om snakken, der er sjovest på Bakken," sagde Niels Olsen i sin tale, inden han drejede nøglen om i den store hængelås på Dronningeporten og officielt åbnede Bakkens 437. sæson.

Efter den ceremonielle åbning var der rundtur på Bakken med musik og gøgl ved orkestret Come and see the Zirkus og Morten Eisner i forklædning som Professor August som konferencier. Niels Olsen og Bakkens direktør Nils-Erik Winther prøvede kræfter ved Kraftprøven, spillede Klask i Hulen og tog sæsonens første tur i Rutschebanen fra 1932.

Om Niels Olsen

Niels Olsen har spillet sammen med Ørkenens Sønner, siden komikerkvartetten blev dannet tilbage i 1991. Ørkenens sønner tæller foruden skuespiller Niels Olsen også skuespillerne Søren Pilmark, Henrik Koefoed og Asger Reher.

Kort om Bakkens nye aktiviteter i 2019

• Forlystelsesparkens succesfulde sæsonudvidelser fra 2018, Efterår på Bakken og Jul på Bakken, fortsætter i 2019 og har givet anledning til et generelt øget fokus på tematisering og udsmykning i parken forbindelse med årstider og højtider - i år fx med et nyt univers med kreative værksteder mm. i forbindelse med Påske på Bakken, mens Efterår på Bakken udvides med et nyt halloween-tema i en del af parken.
  • Bakken udvider også sit repertoire inden for revy og komik og satser i år også på comedy. Hver fredag aften i juni vil en række kendte komikere lave stand up på en mindre scene etableret foran Bakkens Friluftsscene.
  • Ørkenens Sønner optræder i Teltet på Bakken med deres nye forestilling En fez i en hornlygte fra 31. oktober til 21. december 2019. Hver fredag aften i maj måned er der som noget nyt livemusik på Bakkens beværtninger.
  • Bakkens klassiske børneforlystelse HipHop, der minder lidt om et mini bungi jump, skiftes ud med en helt ny model, der også kan rumme voksne, så HipHop fra i år er en familieforlystelse. Bakken byder derudover et helt nyt pandekagehus velkommen i parkens restaurations-familie, og i den nye restaurant Mad & Mat kan man opleve Bakkens længste buffet med indslag fra det danske og svenske køkken. Dertil kommer en række nye spil og øvrige aktiviteter.

12. april 2019

Kultur, Event, Åbning, Niels Olsen