Bakken Aabning Rutschebanen Lisbet Dahl

Lisbet Dahl åbnede Bakken

Fredag eftermiddag slog Bakken Dronningeporten op til forlystelsesparkens 435. sæson og fik til åbningen assistance fra Cirkusrevyens Lisbet Dahl. Det blev en dag fyldt med frøer, med gøgl og fantastisk stemning, men det er også en helt særlig sæson, Bakken i år går i møde – i 2018 vil forlystelsesparken nemlig holde åbent i skolernes efterårsferie og i weekenderne op mod jul.

”Velkommen til et år, hvor vi glæder os meget over at gå fra udelukkende at være en forårs- og sommerpark til at være en sæsonpark, der har åbent i flere af de perioder, hvor vores gæster efterspørger det, vi som forlystelsespark kan tilbyde.”

Sådan åbnede administrerende direktør Nils-Erik Winther sin tale, da han med hjælp fra skuespiller og revychef for Cirkusrevyen Lisbet Dahl officielt åbnede Bakken.

”Bakken er med tiden blevet mit andet hjem - det er her, jeg hører hjemme,” sagde Lisbet Dahl og drejede nøglen om i den store hængelås.

At Lisbet hører til blandt både børn og barnlige sjæle stod klart, da hun spontant sammen med Pjerrot og flere små og store gæster hoppede op i Bakkens splinternye forlystelse ’Frøen’. Derefter prøvede hun kræfter med ’Kraftprøven’, men da hverken Lisbet, Pjerrot eller Bakkens direktør formåede at få den helt op at ringe, trådte tidligere kuglestøder og nuværende politiker Joachim B. Olsen under tilråb frem fra folkemængden og fik fyret op under hammeren.

Åbningsparaden på Bakken inkluderede også en tur i Bakkens gamle dame fra 1932, 'Rutschebanen'. Sidstnævnte var i selskab med Bakkens direktør Nils-Erik Winther og skuespiller-kollegaerne Henrik Lykkegaard og Niels Ellegaard fra Cirkusrevyen samt cirkusorkestret Come and see the Zirkus. Lisbet havde ellers ikke forceret Rutschebanen, siden de gamle vogntog stadig kørte, men det var et tiltrængt gensyn.

”Jeg elsker Rutschebanen, og jeg elsker Bakken. For mig er det en arbejdsplads, men mest af alt er Bakken for mig folkelighed og hygge, og så er det børnenes sted. For nylig blev jeg oldemor, og jeg glæder mig til igen at komme på Bakken sammen med et lille familiemedlem,” sagde Lisbet Dahl om sit tilhørsforhold til verdens ældste forlystelsespark.

Lisbet har samlet været 31 år i Cirkusrevyen og de seneste 16 som instruktør og revychef.

Kort om Bakkens nye aktiviteter i sæsonen 2018

• Bakkens ’afrikanske hjørne’ har i år fået et løft: ’Afrokopperne’ er omdannet til ’Kaffekopperne’, der står smukt i hvide og blå farver, mens børneforlystelsen ’Dumpo’ er erstattet af den helt nye forlystelse ’Frøen’, hvor hele familien kan være med og nyde en hoppetur. Til de spillegalde er der også kommet tre nye spil til Bakken i år.
  • Efterår på Bakken fra og med Kulturnatten fredag den 12. oktober til og med søndag den 21. oktober. I efterårsferien vil der være gratis underholdning med Onkel Reje på alle hverdage, der vil være høsttema med inddragelse af Dyrehaven og forskellige aktiviteter for børn, gang i forlystelserne mm. I Cirkusrevyens telt vil der være forestilling med Askepot som musical.
  • Jul på Bakken i weekenderne op mod jul fra og med fredag den 23. november til og med lørdag den 22. december. I åbningsweekenderne pyntes smukt op med lys, der vil være masser af julestemning, gløgg til ganen, julemænd, julemarked, åbne forlystelser og mulighed for julefrokost i Bakkens restauranter.

23. marts 2018

Send mail

Bakken Aabning Rutschebanen Lisbet Dahl

Rutschebanen

"Jeg elsker Rutschebanen, og jeg elsker Bakken. For mig er det en arbejdsplads, men mest af alt er Bakken for mig folkelighed og hygge, og så er det børnenes sted. For nylig blev jeg oldemor, og jeg glæder mig til igen at komme på Bakken sammen med et lille familiemedlem,” sagde Lisbet Dahl om sit tilhørsforhold til verdens ældste forlystelsespark."

Bakken Aabning Frøen Forlystelse

Bakkens nye forlystelse blev indviet!