Efteraar paa Bakken 2018 Foraeldre barn

Fredag den 12. oktober åbner Bakken for første gang i sin 435 år lange historie for gæster i efterårsferien. Ti dage i træk inviterer forlystelsesparken til en eventyrlig og smuk efterårssæson under temaet ’Høstfest’. Festen byder på efterårsudsmykning, forlystelser, lækkerier på stribe samt masser af gratis underholdning og aktiviteter. Det hele sker i ly af Dyrehavens gyldne efterårskåbe.

Blomster og æbleranker der dekorativt udsmykker Bakkens karakteristiske lygtepæle op mod Dyrehavens fantastiske farver. Fugleskræmsler, et græskar her og dér og en labyrint af halmballer opstillet til fri leg. Ansigtsmaling og skattejagt, Onkel Reje der driller lattermusklerne og gør efterårskinden lige en tand rødere, Pjerrot der tryller og fortæller. Gæster der presser most af deres medbragte æbler hjemme fra haven, mens Mastodonterne blænder op for forestillingen Askepot i Cirkusrevyens flotte telt.

Alt dette og mere til udgør rammerne for den ’Høstfest’, som Bakken lige nu er i fuld gang med at få stablet på benene til fredag den 12. oktober, hvor forlystelsesparken efter en lukkeperiode på blot fem uger atter åbner den røde port for gæster. Samtidig markerer åbningen også en historisk overgang for Bakken fra udelukkende at være en sommerpark til at være en park, der har åbent i flere sæsoner og på flere forskellige årstider.

”Vi glæder os helt fantastisk til vores nye efterårssæson. Vi ved, at netop efterårsferien er en ferie, hvor især børnefamilierne efterspørger underholdning og aktiviteter. Nu kommer der et nyt tilbud, og fordi vi på Bakken har fri entré og samtidig har gratis underholdning, så kan alle være med, og det betyder meget for os. Bakken skal være for alle, og det er jo oplagt at kombinere fx en tur i Dyrehaven med et besøg hos os,” siger A/S Dyrehavsbakkens direktør Nils-Erik Winther.

Underholdning til Bakkens barnlige sjæle

For at favne børnefamilierne har Bakken indgået aftale med Onkel Reje, der er kendt fra børne-tv. Han vil dagligt fra lørdag d. 13. oktober til søndag d. 21. oktober optræde med et show, der både byder på kendte klassikere samt numre, der specifikt er målrettet Bakkens barnlige sjæle.

”Bakken er et sted uden løftede pegefingre, hvor man kan slippe barnesjælen fri, og hvor der er højt til loftet. Den stemning og det univers passer godt til Onkel Rejes umiddelbare børneunivers. Derfor er jeg sikker på, at showet matcher Bakken godt, og det har været fedt at lave nyt materiale netop til Bakkens publikum som målgruppe,” siger Mads Geertsen, der spiller Onkel Reje.

Favner som kulturinstitution: Kulturnatten i København

Selv om Bakken ligger uden for Københavns Kommune og geografisk hører til Lyngby-Taarbæk Kommune, vil forlystelsesparken bakke op om den kulturelle stemning i hovedstadskommunen, hvor der netop den 12. oktober er Kulturnat. Derfor har Bakken som verdens ældste forlystelsespark og gammel dansk kulturinstitution planlagt programmet på åbningsdagen den 12. oktober, så der også er noget for de kulturlystne i form af parader med orkester, gøgl, dans og akrobatik samt historiske vandringer i tusmørket.

”Mange af vores gæster kommer fra København, og vi synes som kulturinstitution, at hovedstadens Kulturnat er et fremragende arrangement. Derfor har det været helt naturligt for os at tilrettelægge eftermiddagens og aftenens program den 12. oktober, så man også på Bakken kan få en kulturel oplevelse ud over det sædvanlige denne dag,” siger Nils-Erik Winther.

Fredag den 12. oktober er der parader på Bakken med orkestret Come And See The Zirkus, og der er historiske vandringer ved Jørn Sigurdsson. Jørn er anden generationsteltholder på Bakken og vil på vandringerne indvie gæsterne i Bakkens hemmelige og aldrig før sete afkroge og finurlige historier. Det hele er gratis for publikum.

Efterår i Korsbæk - med detektivmysterier og spil-café

I Korsbæk omdannes Postgaarden i hele efterårssæsonen til en hyggelig spil-café, hvor man kan spille forskellige brætspil og nyde kaffe, kage og saftevand.Korsbæk danner også ramme om skattejagten Korsbæk Mysteriet, hvor børn sammen med deres familie kan lege detektiver og hjælpe Betjent Sophus med at finde den forsvundne nøgle til Korsbæk Bank. Skattejagten er udviklet af folkene bag Ramasjang Mysteriet og byder på kendte Matador-figurer, poster skjult i Korsbæks hyggelige univers samt smørrebrød, kaffe, kage og saftevand. Hele pakken koster 175,- pr. person.

Livemusik og madfestival

Lørdag den 13. oktober bliver ekstra festlig i verdens ældste forlystelsespark, da der både afholdes Live på Bakken samt Bakkens MadTour. Fra kl. 16 indtager diverse orkestre forskellige intime spillesteder og giver koncert, og allerede fra kl. 12 kan man med konceptet Bakkens MadTour gå på opdagelse i Bakkens restauranter. Bakkens MadTour giver adgang til otte forskellige madoplevelser på otte forskellige spisesteder. Livemusikken er uden betaling for publikum, mens MadTouren koster 200 kr. pr. person og giver adgang til signaturretter på otte specifikke spisesteder.

Aktiviteter og underholdning på Bakken i efterårssæsonen 12.-21. oktober

• Parader med orkestret Come And See The Zirkus 12. oktober kl. 16, 18 og 20

• Historiske vandringer ved Jørn Sigurdsson 12. oktober kl. 17 og 19 – opsamling ved Folkets Talerstol

• Onkel Reje optræder den 13.-21. oktober på Friluftsscenen kl. 13

• Pjerrot optræder 12.-21. oktober ved sit lille hus kl. 15, 16 og 17

• Veterantoget kører fra Ballerup St. til Klampenborg St. 13.-14. oktober.

• Ansigtsmaling 13.-21. oktober ved Friluftsscenen kl. 12-15 (30 kr.)

• Halmballelabyrint opstillet til fri leg ved Friluftsscenen

• Feriebillet for børn op til 13 år 13.-21.oktober: børnesoftice, candyfloss/popcorn, ansigtsmaling, efterårskonkurrence, armbånd, spil i Andedammen/Delfinspillet, slikkepind (Billetten koster 60 kr., men har samlet en værdi af 155 kr.)

• Live på Bakken: Livemusik på Bakkens intime spillesteder 13. oktober fra kl. 16

• Mastodonternes opsætning af Askepot som familiemusical i Cirkusrevyens telt

• Korsbæk Mysteriet: Skattejagt og frokost i den hyggelige Matador-by 12. - 21. oktober (175 kr.)

• Bakkens MadTour: Otte forskellige spiseoplevelser på otte forskellige spisesteder 13. oktober kl. 12-20 (200 kr.)

• Mød Bakkens maskot Kalle Kronhjort alle dage i eftermiddagstimerne

Alle forlystelser, spil og spisesteder mm. holder åbent i efterårssæsonen. Bakken åbner fredag den 12. oktober kl. 14. Fra lørdag den 13/10 til og med søndag den 21/10 åbner Bakken kl. 11.

27. september 2018

Læse flere pressemeddelelser