Bakken Dronningeporten Haengelås Aabning

Bakken åbner porten op til sin 440. sæson

Det bliver et år fyldt med forandringer på Bakken

Bakken åbner 8. april

Når vi kommer tæt på påsken, er der altid en ting der er sikkert – Bakken åbner. I 2022 er det endda med masser af nyheder og nye tiltag, hvor publikum kan nyde oplevelser for alle aldre og målgrupper:

Ole Andersen, adm. direktør for Bakken:

Man kan roligt sige at vi i 2022 sætter ekstra strøm til Bakken med masser af nye tiltag. Alt det vi ikke kunne i 2021 grundet corona er væk, så nu slipper vi håndbremsen, og det kommer vores publikum til at nyde godt af.

Bakken går ind i sin 440. sæson, og det er faktisk ret vildt at Bakken er verdens ældste forlystelsespark, men det vilde årstal er et resultat af, at Bakken udvikler sig. Ole Andersen fortsætter:

Først og fremmest er 440. sæson et kvalitetsstempel. Men det viser også at man altid i Dyrehaven har været i stand til at forny sig og levere, og nogle år rykkes der rigtig hurtigt, som i denne sæson, hvor både ny scene, ny legeplads, nye indgange og ikke mindst et helt nyt event-program ligger og venter i 2022. Dette samtidig med at vi som altid har et stort udbud af forlystelser og spil, krydret med masser at tilbud på mad og drikke med hyggelige barer, restauranter, og ikke mindst is, som Bakken har verdens bedste af.

Et spændende eventprogram

Med en helt ny Skovfestival i midsommerweekenden og en Ølfestival i august, bevæger Bakken sig ind på den danske festivalscene med store bands som Magtens Korridorer, Joyce og kendte DJ´s. Samtidig kører det traditionelle Bakken program med Cirkusrevy og Bakkens Hvile, så der bliver noget for enhver smag. Endelig holder Bakkens også fast i Comedy på Bakken, som har flere formål, fortsætter Ole Andersen:

Vores slogan siger det jo – der er sjovest på Bakken, så derfor ligger Comedy som en naturlighed i vores program. Blandt andet vil der under Skovfestivalen være Comedy Relief for Kampen mod Ensomhed, som er Bakkens store projekt i samarbejde med store danske virksomheder og organisationer.

Vinteren er også blevet brugt på store opgraderinger på Bakken. Mange gæster vil opleve et helt nyt område ved Friluftsscenen, en ny smuk indkørsel ved parkeringen og nye kiosker med flotte informationsskærme. Den nye sæson har også et stort jubilæum, da Rutschebanen fylder 90 år.

Ole Andersen slutter:
Vi glæder os til at komme i gang 8. april, og ser frem til en travl og spændende sæson, vi kommer til at vise at der er noget om snakken!

Bakken åbner 8. april hvor Lasse Rimmer, der også er tovholder på Comedy Relief på Bakkens Skovfestival, er æresgæst.

Se meget mere om åbningen her.

5. april 2022

Åbning, nyheder, events