Kom og bliv en del af Jul på Bakken og kom rigtig i julestemning.

Oplev Bakkens hyggelige juleunivers

Forbered dig på en masse magisk julehygge, når Bakken åbner op til juleboder, lune æbleskiver, varm gløgg og ren julehygge i november og december måned.

Fredag d. 22. november åbner Bakken for anden gang i sin lange historie for gæster i juleperioden. Fem weekender i træk inviterer forlystelsesparken til julemarked, julefrokoster, show med Ørkenens Sønner, julegøgl, julelys, forlystelser, spil og masser af julestemning. Der vil være gratis underholdning og aktiviteter for børnefamilier, og det hele sker i ly af Dyrehavens magiske vinterlandskab.

Der bliver pyntet op og tændt op i bålfade og julelys og sat gang i Jul på Bakken for fuld ståhej allerede fredag den 22. november. Lørdag den 23. november skruer forlystelsesparken imidlertid ekstra højt op for julebarometeret, når Nordsjællands Veterantog fyldt med julemænd og glade Bakken-gæster kører fra Københavns Hovedbanegård til Klampenborg Station.

Ørkenens Sønner i Teltet på Bakken
Som noget helt nyt, vil der i år under hele juleperioden være forestilling i Cirkusrevyens telt, hvor Ørkenens Sønner med deres dugfriske forestilling En fez i en hornlygte garanterer masser af gode grin og skæve smil. Sønnerne spiller fra og med 31. oktober til og med 21. december 2019.

Pressetilmelding: Tilmelding til veterantoget lørdag den 23/11, dækning af Julehelteløb, Luciaoptog, Julemærkemarch eller andet sker via presse@bakken.dk

Julemarked, juleunderholdning og julevelgørenhed på Bakken:

• Julemarkedet udgør med flere end 25 boder fyldt med både fine og søde sager det gennemgående juletema på Bakken. Peters Jul, Bagsværd Lakrids og Mett-Mari er blandt årets stadeholdere på julemarkedet.
  • Forlystelser og 5-kamp - gæster kan også tage en juletur i Rutschebanen fra 1932 eller hoppe på Hestekarrusellen fra 1800-tallet. Flere end 20 af Bakkens 31 kørende forlystelser har åbent i julen, hvor et turbånd vil koste ned til 149,- i stedet for almindeligvis 269,- Der er også åbent for spil og Bakkens 5-kamp i julen.
  • Veterantoget kører for fuld damp og høj julestemning til Klampenborg og 'Jul på Bakken' fra København i weekenden den 23. & 24. november. Den 23. kører Bakkens mange julemænd med, og de fire første vogne er reserveret Bakkens gæster. Læs mere her
  • Danmarksrekord i Luciaoptog - lørdag den 14. december kan gæster overvære eller deltage i Danmarks længste luciaoptog, når hundredvis af børn møder op for at slå sidste års rekord ved at gå optog gennem Bakkens julefyldte gader og stræder. Tilmelding til Luciaoptoget sker via
    pernille@bakken.dk
  • Velgørenhedsløb - søndag den 1. december er der Julehelteløb på Bakken, hvor deltagerbetalingen går til Børneulykkesfondens Legehelte, der skaber leg og fysisk aktivitet for indlagte børn. Læs mere her
  • Julemærkemarch - søndag den 1. december er der Julemærkemarch på Bakken til fordel for julemærkehjemmene. Marchen arrangeres af Julemærkefonden og starter kl. 11 ved Pjerrots Hus. Læs mere her
  • Ørkenens Sønner optræder med forestillingen En fez i en hornlygte i Cirkusrevyens telt fra 31. oktober til 21. december. Læs mere her
  • Julemanden på Bakken - børn og barnlige sjæle kan møde Bakkens helt egen julemand rundt omkring i parkens gader og stræder, når ikke han sidder klar til at tage imod i sit lille værksted i Nisseskoven.
  • Pjerrot underholder med særlig juletryl ved sit lille grønne hus på alle åbningsdage kl. 15 og 16.
  • Tre syngende rensdyr synger julen ind og bidrager med klassisk Bakken-skør juleunderholdning, mens en interaktiv mistelten sikrer lys, kys og kærlighed over Bakkens gæster.
  • Illumination - et væld af julelys vil kaste stemning over Bakkens hyggelige kroge og Dyrehavens historiske landskaber.
  • Klassisk dansk julefrokost for både familier og virksomheder i en af de mange hyggelige restauranter på Bakken, hvor der også serveres både juleøl og julegløgg. Læs mere her
  • Korsbæk på Bakken vil også have åbent og byde på nostalgisk julestemning og klassisk julefrokost som i de gamle dage, mens Korsbæks Matador-skuespillere underholder med diverse indslag.
  • Bakkens maskot Kalle Kronhjort går rundt i Bakkens gader og stræder og står klar med et julekram.

Jul på Bakken: Weekenderne fredag til søndag fra og med fredag den 22. november til og med søndag den 22. december. Fredage fra kl. 14.00 til 21.00, lørdage fra kl. 12.00 til 21.00 og søndage fra kl. 12.00 til 19.00. Mere info om Jul på Bakken

24. oktober 2019

Event, Kultur, Jul

Gratis koncert med Hjalmer på Bakken (1)